fredag 10 december 2010

Ny plats...samma jag...

Jag har ju varit totalt värdelös på att blogga på sista tiden, inte för jag inte haft lust utan för att varje gång jag försökt göra ett inlägg och ladda upp bilder så funkar det inte, därför testar jag nu att blogga här istället.

Och pang på kör vi som vanligt som att ingenting har hänt...för det är ju i princip just så att inget direkt har hänt...som vanligt.

Fredag idag och eftersom O inte längre har träning på fredagskvällarna innebär inte detta längre ångest för mig utan nu kan vi också fredagsmysa precis som alla andra så idag vart det en god middag med mitt nya favorit rosé mig kallat "tjocka gubben", jätteful flaska men så gott, jag lovar det skulle fått minst 4 solar av herr Frithiofsson;)

Denna vecka startade förresten med ett BVC-besök med båda barnen, 4-års kontroll och 8-månaders kontroll. Insåg att jag måste ge Viggo mer egentid för jag hänger inte alls med i hans utvecklig och underskattar hur stor han blivit, inte hade jag tex. en aning om att min lilla kille kunde rita en riktig gubbe med huvud, hals, mage, armar, ben och allt. Sist jag satt ner och ritade med honom bestod hans alster av lite streck och prickar. Säger det än en gång, mammas stooora kille, jösses så fort det går, två veckor kvar, sen är han 4 år!

Vilma äter som bara den. Hon tömmer en matburk på nolltid men fortsätter gapa efter mer och får dessutom ofta nånting mer. Trots detta  låg hon under kurvan på både vikten och huvudmåttet och jag fick tips att tillsätta smör i hennes mat...
Även mammas lilla tjej börjar bli stor, hon har nu börjat krypa och reser sig ibland mot möblerna så i veckan fick jag ta ett röjar-race här hemma för att få undan allt ömtåligt och farligt.

Denna helg ska vi bara ta det lungt för sen jobbar jag minst varannan helg ända till februari. På söndag blir det julbord med O´s pappa.

Nu ska jag ta med mig min snarkande stor-älskling ur soffan och upp till sängen. Natti!

Inga kommentarer: