tisdag 11 februari 2014

En lillasyster

14.02.10 såg alltså lillasyster dagens ljus. En inte så liten lillasyster faktiskt utan en stor tjej på 4200 gr.

Vattnet gick ju som sagt på lördagen men inga värkar kom så i måndags morgon ringde dom och bad oss komma in för att sätta igång mig. Vid ca 10 var vi inne och vid 11 satte dom nål och tog blodprov på  mig för att sedan ta hål på hinnorna och få ut sista vattnet i hopp om att det skulle starta igång värkarna. Vi väntade och väntade till framåt 15,30 då dom bestämde att jag skulle sättas igång med dropp om jag inte öppnat mig något vilket jag inte heller hade, eller ja 1 cm om det räknas?!

Vid 16,30 kom dom in och gav mig en liten dos av droppet, runt 17 tyckte jag att jag började få ordentliga värkar men då dom satt min CTG helt fel var det inget som syntes. Barnmorskan skulle komma in och undersöka mig vid 18 för att se om jag öppnat mig mer men när en uska kikade in och jag sa att jag tyckte värkarna började trycka på ordentligt hämtade hon barnmorskan som sa att hon kunde undersöka mig men inte trodde det skulle ha hänt så mycket. Till hennes förvåning va jag då helt öppen och 17,48 föddes hon.



Inga kommentarer: