måndag 3 januari 2011

Tillbaka...

Jaha, då var man tillbaka här efter en fullspäckad jul, har varken haft tid eller lust att skriva under denna period, men nu så...

Julafton var full fart, först kaos på jobbet, sen hem till svärmor där sambo, barn och godaste maten väntade och sen vidare hem till syster och möta upp alla i vår familj för lite julklappsutdelning, inte så lite heller.

Annandagen fyllde ju prinsen 4 år så då var det kalas som stod på schemat, fullt hus men inte riktigt så fullt som tidigare år som tur var. Viggo var i alla fall sjukt nöjd med både firande och presenter. Nu väntar bara kalas för alla dagiskompisar, herregud säger jag bara!

Dagarna fram till nyårsafton hade vi gärna sluppit för då blev Viggo magsjuk och alla som känner mig vet att när det kommer till spya och magsjuka är HYSTERISK bara förnamnet. Jag har inte riktigt släppt smittnojjan ännu även om ingen (hitills) blivit smittad och det var trots allt 6 dagar sen han blev dålig så nu borde man ju kunna andas ut...kanske?!!

Nyår var Viggo lite bättre så då åkte vi till Natta och David som planerat och det är jag så glad för. Vi tjuvstartade redan efter middagen med rakter och thai-lyktor för barnen. Sen när dom somnat blev det Sing Star och flams-promenad med min älskade Natsy. Fy va kul vi hade, hade ont i skrattmusklerna dagen efter!!<3

Dagarna efter nyår har lunkat på med här hemma med promenade, tvätt och plock. Julen är nu mer ett minne blott här hemma för pynt och gran åkte ut imorse. Skönt!

Nu har vi precis kommit hem från mina föräldrar där vi mumsat chilli-con-carne (och ett glas rött). Barnen sover och jag sitter i vår säng och tittar på när O kopplar in DVD´n här uppe i sovrummet. Ska sätta på en film och somna till...

Får ladda upp lite jul- och nyårsbilder imorn...men så länge får ni denna från idag hos min syster. 

Vilma testade Lovis Hannah-Montana peruk...hon var inte överförtjust direkt=)

Inga kommentarer: