onsdag 26 januari 2011

Vad lyx det känns att ha fyra dar i rad ledigt! Idag efter dagislämningen tog jag en fika med min pappa. Eftersom mamma och pappa hade städerskan hemma fick det bli inne hos syster som dock tyvärr inte var hemma, men vi snyltade på hennes Macarons.

Sen har jag tagit tag i massa jobbiga papper och samtal idag och de är alltid skönt att få sånt överstökat...sen fattar jag inte varför man alltid lyckas skjuta upp saker som ändå går på nolltid att göra när man väl tar tag i det!
Även uterummet tog jag tag i och fixade i ordning, det har ju fått agera förråd hela vintern men nu tänkte jag att våren kanske skulle kännas lite närmre om det blev ordning där.

Dagishämtningen idag var inte alls trevlig, det var gnäll, "Jag vill inte gå hem", skrik, lägga-sig-på-marken-och skrika osv. Grymt irriterad mamma och grymt tjurig son...MEN vad gör väl det när han några timmar senare överöser sin mamma med komplimanger som "Mamma, vilken vacker kvinna du är" och "Om jag inte får ligga i din famn så dör jag".

Imorn blir det mys med mamma i nån galleria eller IKEA (skulle nämligen behöva Vilma-säkra här hemma). Mysigt ska det bli i alla fall, va länge sen jag hängde med min lilla mamma!

Nu ska jag tjuvsmaka på citronpajen jag bakade tidigare ikväll och invänta O som varit på sin första hockeyträning på flera år...riktigt nervös va han innan han åkte=)


Inga kommentarer: